سه‌شنبه 

25 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پلنوم یکم کمیته مرکزی, منتخب کنگره هفتم سازمان خبات; "کنگره انقلاب ژینا" برگزار شد

پلنوم یکم کمیته مرکزی, منتخب کنگره هفتم سازمان خبات;

هم میهنان کوردستان!
خانواده شهیدان سازمان خبات!
کادر و پیشمرگان قهرمان و اعضا و هوداران سازمان خبات!
روز یکشنبه ۱µ مرداد ۱۴۰۲ شمسی, پلنوم اول کومیته مرکزی, برگزیده کونگره هفتم; "کنگره انقلاب ژینا", با حضور دبیرکل سازمان و اعضای کمیته مرکزی, با یک دقیقه سکوت, فاتحه و درود به شهیدان راه آزادی و شهیدان سازمان خبات و ماموستا سید جلال حسینی و بخصوص شهیدان انقلاب ژینا, آغاز به کار کرد.
در ابتدا کاک باباشیخ حسینی, دبیر کل سازمان خبات, انتخاب اعضای جدید کمیته مرکزی را به ایشان تبریک گفته و از خداوند منان خواستار سربلندی و موفقیت هرچه بیشترشان در راه کرد پروری و آزادیخواهی و رهروی پر افتخار سازمان خبات شد.
دبیرکل در ارتباط با وضعیت سیاسی جهان, منطقه خاور میانه, وضعیت ایران, کردستان و همچین سازمان خبات و اختتام کنگره هفتم سازمان خبات, مطالبی درخور و با ارزشی را تقدیم کردند. دبیرکل سازمان  با امیدواری از اعضای کمیته مرکزی خواست تا که وظایف و اعمالشان را به بهترین نحو انجام داده, تا بتوانند سازمان خبات را گامی بە جلۆ و با موقعیتی والا قرار دهند و دسیسه های رژیم آخوندی را خنثی و با موضع گیری های قلطع و شورشگرانه و فعالیت در راستای خدمت به اهداف ملت مظلوم کورد و سازمان خبات, از همه جوانب دریغ نورزند.
دبیرکل سازمان با اتکا به مصوبات  کنگره هفتم, راهکارهای اساسی و چگونگی درست انجام دادن وظایف اعضای کمیته مرکزی و فعالیتهای کمیسیون ها و ارگانهای سازمان را برای چهار سال آینده را تشریح کرده, که این راهکارها در قالب کتابچه ای چاپ, و به به منش٠۲ی برای چگونگی مرزبندی و چهار چوب در کار ارگانها و مسئولین آنها خواهد شد.
کاک باباشیخ حسینی, از سیاست های دشمنی رژیم آخوندی علیه ملت کرد و همچنین عدم اهمیت دادن سردمداران در رابطه با محیط زیست کردستان و به آتش کشیدن  جنگلهای کوردستان سخن گفته و نیز از فعالین زیست محیطی و مردم در شهرهای مریوان, بانه, سقز و سنندج و شهرهای دیگر کردستان, همچنین اعضا و هوادارن سازمان خبات, که دلاورانه در فعالیتهای اجتماعی, خاموش کردن آتش جنگلهای کردستان و خدمت به محیط زیست, و همچنین خدمت به زبان و فرهنگ ملی نقش موثر داشته اند, تشکر و قدردانی کرد.
اعضای کمیته مرکزی با اطمینان اظهار داشتند که ملت مبارز و مظلوم کرد و ملیتهای دیگر ایران با مبارزه متحد و شورش عمومی, میتوانند قیام ژینا را ادامه دهند و این پابرجابی برای رسیدن به هدف نهایی م‡ثز خواهد‌ بود.
اعضای کمیته مرکزی در پلنوم یکم, از رهروان سازمان خبات در داخل کوردستان و ایران و همچنین اعضای سازمان در کشورهای اروپایی و امریکا و کانادا, آنچه در توان دارند ، برای پیشبرد سازمان خبات بکوشند و این جمله که سازمان خبات متعلق به تمام اعضای آن است همه موظفند به سازمان خەبات کە متعلق بە مردم  و محبوب ملت کورد  است بیشتر  شکوفا شود.
در بخش دیگری از کار پلنوم, بر لزوم همکاری و دوستی هرچه بیشتر با احزاب و سازمانها های سیاسی کردستان و ایران در مسیر آرمان والای  ملت مظلوم کرد و ملیتهای دیگر ایران  و  برای مبارزه با رژیم دیکتاتور آخوندی و حاکمیت سلطنتی  تاکید شد و همچنین بر تاسیس حکومتی دمکراتیک و پارلمانی در ایران ت٠۲کید کردند.
کمیته مرکزی سازمان خبات, بە آتش کشیدن جنگلها و مراتع کردستان, توسط مزدوران رژیم را قویا محکوم کرد و تمامی زنان و مردان مبارز در شهرها و مناطق کردستان, سازمانهای مدنی محیط زیست, ماموستایان آیینی که در خاموش کردن آتش و ترغیب مردم برای مشارکت در حمایت از محیط زیست نقش داشتند, کرد.
بخش پایانی کار پلونوم نیز, به انتصتباب مسئولین کمیسیون ها و ارگانهای سازمان و نیز مشخص کردن وظایف و مسولیتها بود که خوشبختانه این بخش از کار پلنوم نیز با موفقیت در چهارچوب سیاست ها و برنامه های سازمان خبات اجرا شد.
در پایان سپاس و تشکر و قدردانی خود را به؟رهروان راه مقدس سازمان خبات کرده و ایمان داریم سازمان خبات, در روند قیام آزادیخواهی و مبارزه در مقابل رژیم دیکتاتور آخوندی به پیش رفته و شکوفاتر خواهد شد.

مرگ بر رژیم دیکتاتور آخوندی
پاینده باد مبارزه حق طلبانه ملت کرد

سازمان خبات کردستان ایران
کمیته مرگزی
۱· مرداد ۱۴۰۲ شمسی

9 ماه و 4 روز و 1 ساعت و 21 دقیقه پیش از این

پلنوم یکم کمیته مرکزی, منتخب کنگره هفتم سازمان خبات; "کنگره انقلاب ژینا" برگزار شد

پلنوم یکم کمیته مرکزی, منتخب کنگره هفتم سازمان خبات; "کنگره انقلاب ژینا" برگزار شد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن