دوشنبه 

24 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پیام دبیرکل سازمان خه‌بات کوردستان ایران به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان خه‌بات

پیام دبیرکل سازمان خه‌بات کوردستان ایران به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان خه‌بات
sazmanixebat.com

هم میهنان کوردستان!
خانواده شهدای سازمان خه‌بات!
مبارزان راه آزادی!
جوانان خون گرم و دختران و پسران مبارز!

پنجم شهریور1402 هجری شمسی برابر با 27 اگوست 2023، چهل و سومین سالگرد مبارزە، فداکاری ،سرشار از سربلندی و خستگی ناپذیری سازمان خه‌بات در راه آزادی و رهایی مردم کورد و مخالفت با رژیم دیکتاتور اخوندی را گرامی میداریم. به این مناسبت باشکوه صمیمانه‌ترین تبریکاتم را به مردم مقاوم کوردستان، کادرها، پیشمرگان، اعضا و دوستان سازمان، خانواده‌های سرافراز شهدای سازمان خه‌بات، شهدای انقلاب ژینا  و همه شهدای راه آزادی، دموکراسی و برابری،زندانیان سیاسی مقاوم ‌و مردم ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

هم میهنان  گرامی!
هنگامی خاطره بیش از چهار دهه مبارزه  و مقاومت ،استقامت و وفاداری سازمان خه‌بات کوردستان ایران را گرامی میداریم، باید نقش کلیدی رهبر فرزانه ی  کورد، جناب ماموستا سید جلال حسینی را در جنبش حقطلبانه‌ی  مردم کوردستان و در تاسیس سازمان خه‌بات کوردستان ایران،تدوین و تنظیم  برنامه‌ی سیاسی و تشکیلاتی، اساسی ترین نقش را داشتند گرامی بداریم.
 سازمان خبات دارای خط و برنامه سیاسی به دور از بدو بستان و به دور از هدر دادن خون فرزندان کورد و لطمه زدن به اهداف عالی ملت کورد و میهن اشغال شده ماست. بدینوسیله از تمامی اعضای سازمان خه‌بات که با تلاش و وفاداری و کارو فعالیت مداوم  در پیشرفت سازمان نقش آفرینی کردند و  بدون هیچ چشم داشتی  به سازمان  محبوب ملت کورد به خدمت ادامه دادند تشکر می کنم.

هم میهنان گرامی!
پس از فرمان جهاد خمینی علیه مردم کورد در 28مرداد1358، در روزهای دفاع برحق در برابر حملات سپاه پاسداران، بسیج و مزدوران رژیم آخوندی، تاسیس سازمانی ملی میهنی، که برنامه و پروگرامش براساس خواسته‌ی تمامی اقشار جامعه ی کوردستان را در بگیرد محسوس بود.
در آن زمان، ماموستا شیخ عیزدالدین، ماموستا شیخ جلال حسینی، ماموستا عبدالرحمن ذبیحی، شهید حامد بیگ جاف و شمار دیگری از شخصیت های کورد تلاش کردند تا یک سازمان سیاسی ملی را مشابه با برنامه و پروگرام کومله‌ی ژکاف را، تأسیس کنند. اما به دلیل دخالت چند جریان و احزاب که بر این باور بودند که تشکیل یک سازمان سیاسی به حضور  آن رهبران کاریزماتیک باعث کم نبوغی  آنها در عرصه سیاسی کوردستان می شود،متاسفانه دخالت‌هایشان سبب شد تا این سازمان سیاسی تاسیس نشود و ماموستا ذبیحی توسط دولت سابق عراق شهید شود و حمید بیگ جاف به دام چریک های فدایی در شهر مهاباد افتاد و به قتل رسید و شهید شد. متأسفانه ان هنگام شخصیتهای مطرح با سنگ اندازی و موانع نتوانستند و با بودن موانع ها، شخصیتهای مطرح در میدان مبارزە ، در سال 1358 موفق به تاسیس ان سازمان و نیروی ملی میهنی نشدند، اما خوشبختانه با کوشش و خستگی ناپذیری جناب ماموستا شیخ جلال حسینی و چند تن از ماموستایان اسلامی و شخصیت های سیاسی کوردستان ایران،در5شهریور1359هجری شمسی، سازمان خه‌بات را با برنامه و خط مشی متفاوت از احزاب و جریان‌های دیگر کوردستان ایران ، تاسیس کردند.

تأسیس سازمان خه‌بات ضرورتی انکارناپذیر بود، ضرورتی که در طول سالیان متمادی بیش از پیش نمایان شد و حقانیت مبارزه سیاسی، تشکیلاتی و صادقانەاش پس از 43 سال بهتر به اثبات رسید. بله، اکنون بیشتر از گذشته مشخص شده که سازمان خه‌بات یک ضروریت غیرقابل انکار برای پیشبرد و رهبری یک انقلاب میهنی و  صادقانه با اتکا بر مردم کورد و برخاسته از بطن جامعه کوردی است.
ویژگی ها پسند و برجسته و مواضع سیاسی سازمان خه‌بات در ارتباط با رویدادها و راسخ در تصمیم گیری در راستای منافع و دستاوردهای ملی و میهنی، و پایبندی بر شعارهای استراتژی و ریشه ای، اهمیت دادن به دیدگاه همه اقشار جامعه ، شفافیت در خط سیاسی  و برنامه‌هایش در رابطه با تمامی مسائل ،پرهیز از طیفها و دسته جات و گروه های سیاسی که مواضعشان علیه حقوق مردم کورد در کوردستان ایران و به زیان ملیتهای ایران است می‌باشد . سازمان خه‌بات دربرابر رژیم دیکتاتوری اخوندی قاطعانه مبارزه میکند و با رد مماشات با این حاکمیت جنایتکار وهمچنین مرزبندی  با گروه ها و جریان‌های غیر مردمی،بخصوص جریان های سرتاسری  که هنوز هم به بازگشت حکومت شاهی و دیکتاتوری دل بسته اند ،موضعی قاطعانه و انقلابی و تاثیر گذار دارد.

مردم تحت ستم کردستان!

چهل و سومین سالگرد تأسیس سازمان خه‌بات مصادف است با اولین سالگرد انقلاب ژینا.در سالگرد انقلاب ژینا به روح شهدای انقلاب بزرگ و عمومی مردمی دکه حاکمیت اخوندی را به لرزه انداخت درود میفرستم. انقلاب ژینا؟به سرفصلی برای سرنگونی این رژیم دیکتاتور و استقرار ازادی و رهایی ملت کورد و برپایی حکومت دموکراتیک در ایران خواهد شد.
سازمان خه‌بات تشکیلات پیشرو کوردایتی پاک و  صادقانەی آزادیخواهی خواهد بود و خواهد ماند و در کنگره ی هفتم سازمان خه‌بات  که در 27تیرماە امسال برگزار شد بار دیگر، پایبندی به این اصول را تصویب کرد . سازمان خه‌بات از ملت کورد و دختران و پسران خونگرم درخواست کرد تا با حمایت بێشتر و با پشتیبانی از سازمان خه‌بات پیروزی انقلاب چند دهه ای مردم کوردستان را تسریع بخشند.
بیگمان آینده سازمان خه‌بات شکوفا تر خواهد بود و مورد حمایت و اطمینان اقشار جامعه ی کوردستان خواهند ماند.
سلام و درود بر مردم مبارز و قهرمان کوردستان، درود بر فعالان نهادهای مدنی و مدافعان محیط زیست.بە امید پیشرفت و پیروزی بیشتر زنان قهرمان کوردستان و ایران .
مجددا چهل و سومین سالگرد تأسیس سازمان خەبات را  می گویم.
سازمان خەبات  کوردستان ایران
دبیرکل
باباشیخ حسینی
3 شهریور 1402 ه
24 سپتامبر 2023

8 ماه و 14 روز و 20 ساعت و 14 دقیقه پیش از این

پیام دبیرکل سازمان خه‌بات کوردستان ایران به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان خه‌بات

پیام دبیرکل سازمان خه‌بات کوردستان ایران به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس سازمان خه‌بات


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن