دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اعتراض یک دانشجو بە محرومت از تحصیل

اعتراض یک دانشجو بە محرومت از تحصیل
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان


شوراهای صنفی دانشجویان کشور تصویری از حرکت اعتراضی دینا_قالیباف، دانشجوی کارشناسی رشته علوم‌سیاسی دانشگاه بهشتی منتشر کرده که روز ۸ مهر مقابل این دانشگاه با پلاکاردی اعتراض خود نسبت به حکم منع از تحصیل را اعلام کرد و خواستار بازگشت به تحصیل شد. 
خانم قالیباف که با حکم کمیته انضباطی به دو ترم منع موقت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شده‌ روی این پلاکارد نوشته است: «اینجانب دینا_قالیباف که به دلیل فعالیت دانشجویی به اشد مجازات محکوم شدم، خواهان بازگشت به تحصیل هستم.»خبرنامه امیرکبیر از ممنوع‌الورود شدن دست‌کم ۱۲ دانشجو دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داده است. به نوشته این کانال تلگرامی کمتر از یک هفته پس از بازگشایی دانشگاه‌‌ها، «دست‌کم ۹ نفر از دانشجویان پسر و ۳ نفر از دانشجویان دختر» این دانشگاه ممنوع‌الورود شده و در این بین دانشجویانی که پیشتر سابقه بازداشت داشتند نیز حضور دارند.
دانشگاه‌ها از مهم‌ترین کانون‌های اعتراضات سراسری پس از شهادت ژینا_امینی در بازداشت گشت ارشاد بود و بر اساس گزارش‌ها بیش از ۷۰۰ دانشجو در ارتباط با این اعتراض‌ها بازداشت شدند.
برخی دانشجویان معترض از تحصیل تعلیق و از دانشگاه اخراج یا تبعید شدند و شمار دیگری نیز از سوی دادگاه‌های انقلاب به حبس، ممنوع‌الخروجی و شلاق محکوم شدند.

7 ماه و 18 روز و 16 ساعت و 5 دقیقه پیش از این

اعتراض یک دانشجو بە محرومت از تحصیل

اعتراض یک دانشجو بە محرومت از تحصیل


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن