دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

بستن آرامگاه بهشت محمدی و ایجاد جو امنیتی در سالگرد چهار شهید راه آزادی

بستن آرامگاه بهشت محمدی و ایجاد جو امنیتی در سالگرد چهار شهید راه آزادی
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان


 یکشنبە ١۶ مهر ١۴٠٢، سالگرد تعدادی از جانباختگان راە آزادی شهر سنندج بود کە سال گذشته در شنبەی خونین سنندج جانشان را از دست دادند.
مادران جانباختگان و خانوادەهای آنها چند روز قبل از سالگرد، طی بیانیه‌ای از مردم در خواست کردند که برای سالگرد فرزندانشان در آرامگاه بهشت محمدی حضور یابند.
امروز آرامگاه بهشت محمدی تحت تدابیر شدید نیروهای سرکوبگر امنیتی و مملو از نیروهای اطلاعات، نیروی انتظامی، لباس شخصی و... بود و در دو طرف ایست و بازرسی‌هایی برای تفتیش ماشین‌ها گذاشته بودند، ورودی‌های آرامگاه را بسته بودند و اجازه نمی‌دادند کسی وارد شود و مراسم سالگرد برگزار شود. حتی مردمی کە امروز برای خاکسپاری عزیزان تازە فوت شدەشان بە آرامگاە آمدە بودند برای ورود بە آنجا و برگزاری مراسم برای عزیزانشان با مشکل مواجە می‌شدند و بە همین دلیل بین نیروهای مزدورامنیتی اطلاعاتی و مردم درگیری ایجاد شد.
از سویی زنانی کە در آنجا حاضر بودند بە شدت مورد شناسایی قرار می‌گرفتند و زنانی کە در محل حضور داشتند برای دقایقی از سوی نیروهای سرکوبگر امنیتی بازداشت و موبایل‌های آنان مورد بازرسی قرار گرفت. نیروهای امنیتی تلاش می‌کردند موبایل‌های افراد حاضر در محل را با خود ببرند کە با مقاومت آنان مواجە شدند و حتی افرادی کە برای کمک بە آنها تلاش می‌کردند مورد تهدید قرار می‌گرفتند. از پلاک ماشین‌ها عکس گرفتە می‌شد و نیروهای مزدور اطلاعاتی به مردم حمله می‌کردند و آنها را از آرامگاه دور می‌کردند.
لازم به ذکر است از چند روز پیش پهبادهای حاکمت اخوندی مرتب بر آسمان دیده می‌شوند و جو شهر امنیتی است، خانوادەی شهدا نیز تهدید و به ادارەی تروریستی اطلاعات احضار و تهدید شده‌اند تا هیچگونه مراسمی برگزار نکنند.
همەی خانواده‌های شهدا تهدید شده‌اند در صورت برگزاری مراسم آنها و اعضای خانواده‌شان را بازداشت خواهند کرد، اما آنها به این تهدیدها توجهی نکرده‌اند و امروز در سالگرد شهدایشان به مکان شهید شدنشان رفته‌اند و آنجا را گلباران کرده‌اند.

7 ماه و 10 روز و 21 ساعت و 10 دقیقه پیش از این

بستن آرامگاه بهشت محمدی و ایجاد جو امنیتی در سالگرد چهار شهید راه آزادی

بستن آرامگاه بهشت محمدی و ایجاد جو امنیتی در سالگرد چهار شهید راه آزادی


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن