دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

انتقال فاطمه سپهری بعد از عمل جراحی قلب از بیمارستان به زندان

انتقال فاطمه سپهری بعد از عمل جراحی قلب از بیمارستان به زندان
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان

فاطمه سپهری که چهارشنبه ۵ مهرماه در پی وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شد و در روز جمعه ٧ مهر ماه تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت بعد از یک هفته بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در روز شنبه ١۵ مهرماه، بدون اطلاع خانواده از بیمارستان ترخیص و به زندان بازگردانده شد.
به گفته اصغر سپهری برادر فاطمه سپهری خواهرش را بعد از یک هفته بستری و با وجود وخامت حالش دوباره به زندان منتقل کرده‌اند، با مراجعه خانواده به زندان وکیل‌آباد، نتوانستند با او در زندان ملاقات و یا تلفنی صحبت کنند.

وی همچنین می‌گوید فاطمه نیاز به مراقبت‌های ویژه، رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای خاص دارد. بعد از عمل جراحی در اردیبهشت ماه، که بر روی دست چپ داشت مسئولین زندان، مراقبت‌های لازم را انجام ندادند و باعث تشدید درد، در دست چپ او شدند. ‏در حال حاضر، بسیار نگران فاطمه سپهری هستیم و نمی‌دانیم که تحت چه شرایطی و کجا توسط نیروهای اطلاعات نگه‌داری می‌شود.
اصغر سپهری در مورد وضعیت برادرانش حسین سپهری و محمد حسین سپهری می‌گوید که از پنج‌شنبه ۶ مهر ماه که دستگیر شدند، چهار روز از وضعیت‌شان بی‌خبر بوده‌اند تا سه‌شنبه ١١ مهر ماه که با خانواده از زندان وکیل‌آباد تماس گرفته و از وضعیت خود خانواده را آگاه می‌کنند، حسین سپهری و محمد حسین سپهری ممنوع‌الملاقات هستند و تلفنشان به شدت تحت کنترل است.
لازم به ذکر است که برادران فاطمه سپهری در روز چهارشنبه ۵ مهر ماه در بیمارستان و در پی حمله نیروهای سرکوبگر امنیتی به بیمارستان بازداشت شدند.
گفتنی است که وکالت آن‌ها توسط آقای «خسرو علی‌کوردی» را نپذیرفتند چون در لیست وکلای مورد تایید قوه قضائیه نیست.
‏همچنین مادر فاطمه سپهری در ویدیویی که منتشر کرده است می‌گوید: هرگونه اتفاقی برای فاطمه سپهری بیافتد، شخص علی خامنه‌ای و عوامل رژیم مسئول خواهند بود.
از وضعیت این فعال سیاسی پس از انجام عمل جراحی اطلاعی هنوز در دست نیست.

7 ماه و 10 روز و 23 ساعت و 14 دقیقه پیش از این

انتقال فاطمه سپهری بعد از عمل جراحی قلب از بیمارستان به زندان

انتقال فاطمه سپهری بعد از عمل جراحی قلب از بیمارستان به زندان


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن