دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

افزایش تلفات جنگ فلسطین و اسرائیل در چهارمین روز درگیری

افزایش تلفات جنگ فلسطین و اسرائیل در چهارمین روز درگیری
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان


در چهارمین روز درگیری و حملات میان گروه حماس و اسرائیل که از بامداد شنبه ١۶ مهرماه آغاز شده است، تعداد کشته‌های هر دو طرف افزایش یافته است.
براساس آخرین آمار ارائه شده، وزارت بهداشت فلسطین کشته شدن ٧٠۴ فلسطینی از جمله ١۴۵ کودک و ١٠۵ زن و مجروح شدن حدود ۴ هزار نفر را با شدت جراحات مختلف و آواره شدن بیش از ١٣٧ هزار نفر به پناهگاه‌ها را ثبت کرده است. در کرانه‌ی باختری نیز ١۵ تن از جمله سه کودک کشتە و ٩٠ تن دیگر نیز مجروح شدەاند.
بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، تعداد کشته شدگان اسرائیلی به ١١٠٠ نفر رسیده است و بیش از ٢٣٠٠ نفر نیز مجروح شده‌اند.
امروز سه‌شنبه ١٠ اکتبر(١٨ مهرماه)، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ی مطبوعاتی نگرانی عمیق خود را از تشدید و تداوم حملات اسرائیل به مراکز درمانی و غیرنظامیان ابراز داشت.
اسرائیل همچنان در حال گسترش هدف قرار دادن پرسنل و امکانات بهداشتی و آمبولانس‌ها است که منجر به کشته شدن ۵ پرسنل بهداشتی و زخمی شدن ده تن دیگر با جراحات مختلف شد و همچنین هفت بیمارستان و مرکز بهداشتی را هدف قرار داده است.
حملات اسرائیل همچنین منجر به از کار افتادن تنها بیمارستان بیت حانون در این شهر در نتیجه‌ی هدف قرار دادن مکرر اطراف آن شد که علاوه بر آسیب رساندن به بخش‌های بزرگی از آن، ورود و خروج تیم‌های بهداشتی را با مشکل مواجه کرده است و باعث توقف خدمات آن شده است.
وزارت بهداشت به تماس‌ها و نشست‌های خود با نهادهای بین‌المللی و بشردوستانه برای حمایت از نیاز بیمارستان‌ها به دارو، مواد مصرفی پزشکی و سوخت ادامه می‌دهد و از مقامات ذیربط می‌خواهد گذرگاه امنی را برای ورود کمک‌های پزشکی فوری به نوار غزه باز کنند.
همچنین امروز سه‌شنبه ١٨ مهرماه، سازمان ملل متحد تأیید کرد که محاصره‌ی کامل نوار غزه که روز گذشته دوشنبه توسط وزیر دفاع اسرائیل اعلام شد، بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه «ممنوع» است.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحمیل محاصره‌ی نوار غزه با محروم کردن غیرنظامیان از کالاهای اساسی که بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه ممنوع است، زندگی غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد.
پس از اعلام محاصره‌ی غزه توسط وزیر دفاع اسرائیل، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) امروز اعلام کرد که تعداد آوارگان در نوار غزه از آغاز درگیری‌ها تاکنون به بیش از ١٨٧ هزارو ۵٠٠ نفر رسیده است و اشاره کرد که ممکن است این تعداد افزایش یابد.
این سازمان در گزارش خود اعلام کرد که موارد آوارگی دسته جمعی از نوار غزه طی ٢۴ ساعت گذشته در سراسر نوار غزه افزایش یافته است.

7 ماه و 8 روز و 22 ساعت و 21 دقیقه پیش از این

افزایش تلفات جنگ فلسطین و اسرائیل در چهارمین روز درگیری

افزایش تلفات جنگ فلسطین و اسرائیل در چهارمین روز درگیری


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن