دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

شکنجه بازداشت‌شدگان بلوچ با شلیک گلوله پینت بال توسط سرکوبگران حکومتی 

شکنجه بازداشت‌شدگان بلوچ با شلیک گلوله پینت بال توسط سرکوبگران حکومتی 
دەنگی خەباتی کوردستان

نظامیان سرکوبگر حکومتی، بازداشت شدگان روز جمعه بیست‌وهشتم مهرماه زاهدان را که بسیاری از آنان کودک بودند شکنجه کرده و برخی را در بازداشتگاه در حالی که دستبند بوده اند از فاصله نزدیک با اسلحه پینت بال هدف شلیک قرار داده اند.
بر اساس گزارش حال وش، یکی از نزدیکان بازداشت‌شدگان گفت:این زخمهای ناشی از شکنجه یکی از اعضای انتظامات مسجد مکی است که روز جمعه بیست‌وهشتم مهر از ورودی مسجد مکی با خشونت دستگیر شد و تا شب مامورین ایشان را شکنجه کردند. در بازداشتگاه دستهای این شهروند را بستند و با اسلحه پینت‌بال از فاصله نزدیک با او شلیک کردند، این هفته اکثر مردم را که بازداشت کردند خیلی مورد ضرب و شتم قرار دادند و گفتند دیگه برای نماز جمعه نروید وگرنه دوباره شما را بازداشت و شکنجه میکنیم.
به گفته منابع آگاه، بعضی از بازداشت‌شدگان روز جمعه بر اثر ضرب و جرح ماموران بیهوش شده اند، بعضی ها بر اثر شکنجه دچار شکستی استخوان شده‌اند که برخی کودک بودند، نیروهای نظامی و امنیتی در روز جمعه هر شهروند بلوچی را که از مصلی به سمت منزلش می رفت بازداشت کرده اند، کانون به اصطلاح( اصلاح و تربیت) هم از کودکان بازداشتی پر شده و در آنجا با خشونت با آنان رفتار میشود، زندان زاهدان هم همه بندها پر شده از بازداشت شدگان روز جمعه، بازداشتیان بشدت شکنجه شدند حتی کودکان، خانواده ها هیچ اطلاعی از فرزندانشان ندارند هیچ نهادی تاکنون پاسخی نداده است.
لازم به ذکر است نیروهای نظامی از صبح روز جمعه با برنامه ریزی قبلی همه معابر و خیابانهای اطراف مصلی و مسجد مکی را مسدود کرده بودند و پس از شروع اعتراضات مردم به سوی آنان یورش برده و همه شهروندان از پیر و جوان و کودکان را که بیش از ۵۰۰ نفر عنوان میشود را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و با اتوبوس هایی که قبلا آماده کرده بودند به مکان نامعلومی انتقال دادنده اند.

6 ماه و 24 روز و 16 ساعت و 13 دقیقه پیش از این

شکنجه بازداشت‌شدگان بلوچ با شلیک گلوله پینت بال توسط سرکوبگران حکومتی 

شکنجه بازداشت‌شدگان بلوچ با شلیک گلوله پینت بال توسط سرکوبگران حکومتی 


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن