دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

محکومیت شش شهروند ساکن تهران به بیش از ٣٢ سال حبس

محکومیت شش شهروند ساکن تهران به بیش از ٣٢ سال حبس
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان

براساس گزارشات منتشر شده، سعیده خضوعی، صبا سفیدی، سمیرا ابراهیمی، ایرج شکور، پدرام عبهر و ارسلان یزدانی شهروندان بهایی ساکن تهران توسط شعبه‌ی ٢٩ دادگاه موسوم بە انقلاب تهران به ٣٢ سال و ١٠ ماه حبس محکوم شدند.
براساس این حکم سعیده خضوعی به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروهک مخالف نظام» به ۶ سال حبس تعزیری، سمیرا ابراهیمی به اتهامات «عضویت در گروه‌های مخالف نظام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام» به چهار سال و پنج ماه حبس تعزیری، صبا سفیدی به اتهامات «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به چهار سال و پنج ماه حبس تعزیری، ارسلان یزدانی به اتهامات «عضویت در گروه‌های مخالف نظام»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «فعالیت آموزشی یا تبلیغی انحرافی مغایر یا مخل به شرع مقدس اسلام» به شش سال حبس تعزیری، پدرام عبهر به اتهامات «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به  شش سال حبس تعزیری و ایرج شکور نیز به اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی بر علیه نظام جمهوری اسلامی» به شش سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.
در صورت تأیید این حکم در بیدادگاه تجدیدنظر، مجازات اشد برای سعیده خضوعی، ارسلان یزدانی، ، ایرج شکور و پدرام عبهر هر کدام به میزان پنج سال حبس و برای سمیرا ابراهیمی و صبا سفیدی نیز هر کدام به مدت سه سال و پنج ماه حبس، قابل اجرا خواهد بود.
صبا سفیدی در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۰ پس از حضور در شعبه‌ی ۲ بازپرسی دادسرای اوین بازداشت و ۴ اسفندماه همان سال با قرار وثیقه‌ی یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. همچنین سمیرا ابراهیمی، در تاریخ ٢٠ دی‌ماه ۱۴۰۰، در پی حضور در شعبه‌ی دوم بازپرسی دادسرای اوین بازداشت و نهایتاً در تاریخ ٢١ دی‌ماه با قرار وثیقه‌ی ٨٠٠ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد. سعیده خضوعی نیز در تاریخ ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و در تاریخ ۳ خردادماه همان سال با قرار وثیقه‌ی دو میلیارد تومانی آزاد شده بود.

6 ماه و 23 روز و 21 ساعت و 3 دقیقه پیش از این

محکومیت شش شهروند ساکن تهران به بیش از ٣٢ سال حبس

محکومیت شش شهروند ساکن تهران به بیش از ٣٢ سال حبس


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن