دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

احکام اعدام ۷ زندانی در بیرجند و رشت اجرا شد

احکام اعدام ۷ زندانی در بیرجند و رشت اجرا شد
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان

امروز پنجشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۲، احکام اعدام ۷ زندانی با اتهامات (قتل عمد) و (موادمخدر) در زندان بیرجند و زندان مرکزی(لاکان) رشت، اجرا شد. 
به گزارش حقوق بشر در ایران به نقل از حال وش، سحرگاه امروز چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۲، محمدنبی شاهوزهی( لجه ای)، متولد: ۱۳۴۷، فرزند: کجیر، اهل: منطقه شیرآباد زاهدان، محمد میرشاه،‌ رضا شهرکی ـ هر دو اهل شهرستان زابل به همراه یک زندانی دیگر با نام امید جوینی، اهل شهرستان تربت جام، جملگی ۴ زندانی متهم به جرائم (موادمخدر)، محبوس در زندان مرکزی بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، اعدام شدند. 
یک فرد مطلع در خصوص اعدام محمدنبی شاهوزهی، گفت:”آقای شاهوزهی، در سال ۱۳۹۹، توسط ماموران امنیتی در ایست بازرسی روستای سهل‌آباد، بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی ها به اعدام محکوم شده بود.
محمدنبی شاهوزهی، محمد میرشاه،‌ رضا شهرکی و امید جوینی، پیش از ظهر چهارشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۲، از بند عمومی زندان مرکزی بیرجند برای اجرای احکام اعدام به سلول انفرادی در همان زندان منتقل شده بودند. 
لازم به اشاره است، پیش از این، حقوق بشر در ایران، با انتشار گزارشی اجرای حکم اعدام یک زندانی دیگر با نام عبدالبصیر محمدانی(رند)، متولد: ۱۳۷۲، فرزند: عبدالله، متاهل، اهل و ساکن زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و متهم به جرائم (موادمخدر) را در زندان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، اطلاع رسانی کرده بود.

6 ماه و 23 روز و 16 ساعت و 26 دقیقه پیش از این

احکام اعدام ۷ زندانی در بیرجند و رشت اجرا شد

احکام اعدام ۷ زندانی در بیرجند و رشت اجرا شد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن