یک‌شنبه 

9 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

قتل و سرکوب زنان آزادیخواه، مقاومت و آتش انتقام را بیشتر می‌کند

قتل و سرکوب زنان آزادیخواه، مقاومت و آتش انتقام را بیشتر می‌کند
sazmanixebat.com

افسانە رحیمی

سردمداران ديكتاتور و مرتجع با بهره گیری از اهرم فشارو سركوب و به انحراف كشاندن واقعیتها و سوء استفاده از دین و مذهب و مليت و مقدسات مردم و ایجاد تفرقه، برای ابقای قدرت و حاكميتشان ميكوشند. در سیستم فاشیستی پهلوی, حکومت تحت لوای آزادی و  مدرنیته , به حجاب اختیاری زنان حمله کرده و متوحشانه سعی در کشف حجاب کرد تا بتواند خود را به افکار همسایه خود یعنی آتا تورک نزدیک کند. با عملى كردن این برنامه ضد با ازادى و همچنین به سركوب و جنايت و زندانى كردن و شكنجه ازاديخواهان مباردرت كرد. به دنبال فروپاشی  و سرنكونى حکومت فاشیست و دیکتاتور پهلوی و به تاراج بردن انقلاب مردمی ۵۷ از جانب آخوند های دجال، أنها و با وعده های توخالی و پپولیستی خمینی, حاكميت تازه به قدرت رسيده آخوندی نیز رویه ى ارتجاعى و مذهبی را پیرو کرد و حجاب اجباری و ادعای عفاف ، به یکی از دغدغه‌های و اعمال ضد مردمى اين حكومت تبدیل شد. اعمال و اجراى حجاب اجباری و در جهت قرار دادنش با عفاف و اخلاق انسانی زمینه تداوم و بقای این قانون ضد انسانى و ضد ازادى در حاكميت اخوندی تاکنون بوده است. رژیم ضد بشری اخوندی به شيوه هاى مختلف و در تشابهى عملى و رفتارى،همانند حاكميت پهلوی  حقوق اولیه بانوان را به طور سیستماتیک  پایمال کرد و همیشه  زنان را در رتبه هاى بايين جامعه قرار داده است. بدیهیست  این رژیم مسبب آن شده که زنان همیشه قربانی  تبعیض ها و جداسازی ها شزند. 
این روزها بیشتر از هر برهه ی زمانی دیگر شاهد ظلم و ستم حکومتی توتالیتر علیه زنان هستیم، رژیم جنایتکار اخوندی به بهانه ی حجاب اجباری زنان  را از حق پوشش اختیاری که حق مسلمشان است را مورد آزار و اذیت قرار میدهد و با قوانین قرون وسطایی که وضع  موجب ایجاد هرج و مرج زیادی در جامعه شده است. در یکی از این موارد در شهریور سال گذشته, ماموران سرکوبگر تحت نام گشت ارشاد ژینا امینی, دختر کورد اهل سقز را که به تهران مسافرت کرده بود،به بهانه ی  عدم رعایت حجاب اجباری مورد ضرب و شتم قرار داده و بعد از چند روز در کما بودن, این دختر مظلوم کرد قربانی جنایت رژیم شده و به شهادت رسید. مرگ ناعادلانه ی ژینا باعث جرقه‌ی آتش خشم مردم سراسر ایران شد. اما سردمداران جنایتکار حاکمیت اخوندی بجای پاسخگویی به اعتراضات مسالمت امیز مردم, در طول یک سال گذشته صدها نفر از هموطنانمان را در کوردستان و ایران که خواستار حق خود و آزادی است را به شهادت رساندند که در میان این قربانیان تعداد زیادی از زنان جوان و دختران و پسران نوجوان بوده‌اند.
عليرغم فشارها و سركوبها،اعتراضات مردم پایه های حکومت آخوندی را به لرزه درآورد و در مقابل نیز این حکومت جنایتکار از هرگونه جنايت دريغ نكرده است. پس از كاهش نسبی اعتراضات و در یکی از جدیدترین جنایات ارمیتا گراوند نوجوان شانزده ساله ی کورد اهل کرمانشاه و ساکن تهران توسط مزدوران سرکوبگر امر به معروف در ایستگاه مترو تهران در جنایتی مشابه قتل ژینا امینى, مورد هجوم قرار گرفت و بعد از 28 روز در کما بودن به شهادت رسید. 
رژیم به خیال باطل با ایجاد رعب وحشت می‌تواند مبارزه آزادیخواهی را ميان زنان قهرمان ایران بايان دهد و موجب عقب نشينى  آنها شود. اما  اعتراض‌ها هیچ گاه فروکش نکرده و از اغاز این اعتراضات و شهید کردن ژینا امینی و شروع خیزش انقلابی زن زندگی آزادی، زنان بيشرو  و از نمادهای اعتراضات مردمى بوده که توجه جهانیان را جلب کردند. عدم رعايت حجاب اجباری توسط زنان در انظار عمومی و  شجاعت بى نظيرشان بر حق آزادی پوشش در خیابان تأکید كردند. در واقع زنان به این درک و آگاهی رسیده‌اند که جان و تن آنها و پوشش آن متعلق به خودشان بوده و آزادی مشروع در جامعه را کسب کنند و این زمانی است که از قید ایدئولوژی تحمیلی حکومت اخوندی خارج شوند.گرچه با برخوردهای شدید و عکس العمل‌های سردمداران حاکمیت ، زنان به مراتب تحت فشار بیشتری قرار گرفته اند، اما به همان نسبت مقاومت زنان و آتش انتقام  ميان آنها نیز بیشتر شده است به صورتی که پایه های رژیم ضد زن اخوندی ،در طول یک سال گذشته بارها به لرزه درآمده است. زنان مبارز و شجاع کوردستان و ایران تا رسیدن به ازادی و احقاق حقوق خود هرگز از مبارزه علیه این رژیم ددمنش دست بر نمیدارند چرا که میدانند این حکومت هیچ گونه تغییری در افکار و ایده های خود نخواهد داد و تنها راه رهایی و رسیدن به آزادی, نابودی کامل این حکومت و تاسیس یک سیستم دموکراتیک  است که حقوق تمامی باور ها و عقاید در آن مد نظر گرفته شود.

5 ماه و 27 روز و 21 ساعت و 20 دقیقه پیش از این

قتل و سرکوب زنان آزادیخواه، مقاومت و آتش انتقام را بیشتر می‌کند

قتل و سرکوب زنان آزادیخواه، مقاومت و آتش انتقام را بیشتر می‌کند


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن