شنبه 

22 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پیام کمیته مرکزی به مناسبت 10ابان روز پیشمرگ سازمان خه‌بات

پیام کمیته مرکزی به مناسبت 10ابان روز پیشمرگ سازمان خه‌بات
دەنگی خەباتی کوردستان

 

هموطنان آزادیخواه!
خانواده های سرافراز شهیدان!
 زندانیان سیاسی مقاوم!
پیشمرگان قهرمان، اعضا و هواداران سازمان خه‌بات!
 رهروان مبارزە  آزادیخواهی  ملت و میهن!

به مناسبت 10ابان روز پیشمرگه سازمان خه‌بات  کوردستان ایران صمیمانەترین تبریکات را تقدیم  میداریم.
تاریخ مبارزە و مقاومت کوردستان سرشار از سربلندی، رشادت و دلاوری کسانی است که جان و مال خود را فدای ملت مظلوم کردند و برای رسیدن به آزادی و رهایی  هموطنانشان خود لحظه به لحظه زندگی شان و جان و خون خود را فدا کردند و  به بخشی از تاریخ پر افتخار شدند و در قلب و ذهن ملت زنده مانده‌اند. 
حماسه‌ی 10 ابان یکی از روزها و مناسباتی است که پیشمرگان قهرمان سازمان خه‌بات حماسه آفریدند، حماسەای کە برای همیشه در اذهان مردم کورد و آزادیخواهان و راهیان راه ازادی ماندگار خواهند بود.

هموطنان مبارز!
پس از سقوط حاکمیت سلطنتی در سال 1357، و بە تاراج بردن ثمره ی انقلاب ملیتهای ایران از جانب آخوندهای جنایتکار، حاکمیت اخوندها نیز حقوق مردم کورد را نادیده گرفت، و خمینی و دیگر اخوندها با رد خواستهای مردم کورد و هیأت نمایندگی  کورد ،فرمان جهاد علیه ملت کورد را صادر کرد و  مردم کوردستان کە محتوا و سیاست این رژیم استبدادی را شناختند با برپایی اعتراضات وحضور در خیابان ها و به دست گرفتن اسلحە،برای مقاومت علیه نیروهای اشغالگر ابراز امادگی کردند. بلافاصله پس از فرمان جهاد خمینی، سپاه پاسداران و گارد جاویدان (سپاە قدس) به کوردستان اعزام شدند تا مردم آزادیخواه کوردستان را هر طور که می خواهند سرکوب کنند و با خیال باطلشان  بانگ آزادیخواهان مردم کوردستان را سرکوب کنند. اما مرحوم سید جلال حسینی که در گذشته نیز زندگی خود را وقف مبارزه با رژیم فاسد سلطنتی کرده بود و می دانست که باید برای ظلم و ستم آخوندها حدی مرزی مشحص شود، شجاعانه دستور مقاومت و حمله پیشمرگان به  نیروهای سرکوبگر را صادر کرد و پیشمرگهای جان بر کف در جاده‌ی ۱۸دولان  به نیروهای گارد جاویدان حمله کرد. به گفتەی پیشمرگەهای که در در این درگیری‌ها  شرکت داشتند ، ده ها تن  از نیروهای دشمن کشته شدند، و تعدادی از انها بە به گروگان گرفته شدند و بیش از 80 خودروی جنگی آنها را منهدم و نابود شدند. این ضربه به رژیم و شکست آن باعث شد که آخوند خمینی به مردم کرد بگوید که مردم کوردستان من صدای شما را شنیده و خواستار مذاکره شد. بدیهی است که این پیروزی بزرگ تاریخی و غرور آفرین با خون و شهادت هشت پیشمرگه جاوید نام سازمان خبات که جان خود را در راه آزادی و رستگاری خاک و میهن فدا کردند، حک شد. به دلیل اهمیت این حماسه ی تاریخی، سازمان خبات روز 10 آبان را به عنوان روز پیشمرگان سازمان خه‌بات کوردستان ایران اعلام کرده است.

پیشمرگان شجاع سازمان خه‌بات!
شیفتگان راه آزادی و رهایی!

امسال روز پیشمرگه سازمان خه‌بات را در حالی جشن می گیریم که وضعیت سیاسی ملت کورد و مبارزه برای آزادی ملت و میهن در اوج است و در یک سال گذشته و پس از شهید کردن ژینا امینی شاهد ان بودیم که ملیتهای ایران به پیشتازی زنان و جوانان شجاع  با آگاهی و هوشیاری، خواهان سرنگونی این حکومت شدند. انقلاب ژینا شعله مبارزه 44 ساله علیه آخوندها و همچنین حماسه ی جنگ عید قوربان و 10 آبان را زنده کرد.اثبات کرد تلاش حاکمیت برای تفرقه میان ملیتهای ایران تحت عنوان مذهب و جنسیت، خیالی واهی بود .مردم ایران با هر فکر و باور همەباهم  بر خواستشان و احقاق حقوقشان در مبارزە  هستند. 
انقلاب ژینا با شعار زن ،زندگی،ازادی، سالها سرکوب زنان را در رژیم‌های فاشیستی و دیکتاتوری پهلوی و آخوندی به جهانیان معرفی کرد و حمایت بین‌المللی را به دنبال داشت و در سراسر جهان شاهد واکنش‌های مثبتی بودیم. همچنین دیدم که چگونه اقشار مختلف جامعه، همانند پیشمرگها به انقلاب پیوستند و از آن حمایت کردند.اما همانطور که انتظار میرفت سردمداران حاکمیت اخوندی از همه ابزارهای سرکوب استفاده کردند و هر چه در توان داشت علیه مردم انقلابی جنایت کرد و با کمک برخی احزاب به اصطلاح مخالف، تا حدودی مسیر  قیام  به انحراف کشاندند. رژیم اخوندی پس از یک عقب نشینی کوتاه، تهدیدات و سرکوب خود را تشدید کرد. آخوندها مشابه سال گذشته جنایت دیگری شبیه به شهادت ژینا امینی انجام داد .اینبار در ایستگاه مترو به دست مزدوران تحت فرمان حاکمیت و به بهانه عدم رعایت حجاب اجباری ،به ارمیتا گراوند حمله کردند و این دختر کورد کرمانشاهی که پس از 28 روز در بیمارستان فجر بیهوش بود به شهادت رسید. شهادت آرمیتا و تکرار این جنایات بار دیگر ثابت کرد که حکومت به جان مردم اهمیت نمیدهد و فقط به فکر توسعه افکار عقب مانده خود است. در چنین شرایطی وظیفه همه مردم آزادیخواه کوردستان و ایران است که به مبارزات خود در داخل و خارج از کشور ادامه دهند و یاد 10 م آبان روز پیشمرگ سازمان خەبات ، دلاوری ها ی مبارزان و خون شهدای راه آزادی و رهایی را مانند همیشه به یاد داشته باشند و با تلاش‌های همه جانبه مبارزه ی بر حق را به نتیجه برسانند و شاهد ازادی‌ و رهایی   میهن شوند.

یقیناً با عزم جزم  مردم  تلاش‌های رژیم سرکوبگرثمری نداشته و تسلیم رشادت‌های مردم می‌شود و فداکاری‌های مردم حقطلب محقق و این رژیم ضدبشری سرنگون می‌شود و در کوردستان و ایرانی آزاد حماسه ی 10م آبان و قهرمانی پیشمرگان کوردستان در صفوف سازمان خه‌بات و یاد و خاطره‌ی شهیدان و آزادیخواهان شکست ناپذیر را گرامی میداریم.

بار دیگر دهم ابان روز پیشمرگان سازمان خه‌بات کوردستان را به شما تبریک می گوییم.

سرنگون باد رژیم دیکتاتور اخوندی
زنده باد مبارزات مردم مظلوم کورد

سازمان خه‌بات کوردستان ایران
کمیته مرکزی
۹ آبان ۱٤۰۲ هجری شمسی

6 ماه و 9 روز و 2 ساعت و 39 دقیقه پیش از این

پیام کمیته مرکزی به مناسبت 10ابان روز پیشمرگ سازمان خه‌بات

پیام کمیته مرکزی به مناسبت 10ابان روز پیشمرگ سازمان خه‌بات


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن