دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

بازداشت ۳ تن از شهروندان در رشت، ارومیه و سنندج

بازداشت ۳ تن از شهروندان در رشت، ارومیه و سنندج
صدای خەبات کوردستان

دوشنبه ۲۲آبان ماه ۱۴۰۲، ماموران سرکوبگر امنیتی، در شهرهای رشت، سنندج و ارومیه، مهسا بصیر توانا، صباح احمدی و صیاد درویشی، را بازداشت کردند. به گزارش حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ٢١ آبان‌ماه ۱۴۰۲، مهسا بصیر توانا، متاهل، دارای ۲ فرزند، ساکن شهر رشت مرکز استان گیلان و خواهر مهران بصیر توانا ـ از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره تروریستی اطلاعات رشت منتقل شد.
بر اساس این گزارش، ماموران مزدور امنیتی با یورش به منزل مهسا بصیر توانا، ابتدا آن مکان را تفتیش کرده و سپس برخی لوازم شخصی از قبیل گوشی تلفن همراه و را توقیف و در نهایت وی را بازداشت و برای تشکیل پرونده قضایی به بازداشتگاه اداره کل استان گیلان واقع در شهر رشت منتقل کردند. تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.
لازم به اشاره است، مهسا بصیر توانا، در تاریخ ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۲، هنگامی که برای ملاقات با مادرش به بیمارستان رفته بود پس از اتمام ملاقات، هنگام خروج از آن مرکز درمانی، توسط ماموران سرکوبگر امنیتی بازداشت و برای تشکیل پرونده به بازداشتگاه مرکزی اداره تروریستی اطلاعات استان گیلان منتقل و در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. مهران بصیر توانا، متولد: ۱۳۷۳ و برادر مهسا بصیر توانا، در تاریخ ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در شهرستان صومعه‌سرا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. در خبری دیگر به نقل از کولبرنیوز، روز یکشنبه ۲١ آبان‌ماه ١۴٠٢، صباح احمدی، متولد: ۱۳۷۳، اهل و ساکن شهر سنندج مرکز استان کردستان، توسط نیروهای سرکوبگرامنیتی در آن شهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
بر اساس این گزارش، بازداشت صباح احمدی، در پی یورش نیروهای امنیتی به محل کسب وی در مکانیکی صورت گرفته است. تا لحظه تنظیم خبر از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دسترس نیست.

6 ماه و 6 روز و 17 ساعت و 29 دقیقه پیش از این

بازداشت ۳ تن از شهروندان در رشت، ارومیه و سنندج

بازداشت ۳ تن از شهروندان در رشت، ارومیه و سنندج


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن