دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پرونده مریم شکرانی به دادگاه کیفری ۲ تهران، ارجاع شد

پرونده مریم شکرانی به دادگاه کیفری ۲ تهران، ارجاع شد
صدای خەبات کوردستان

به گزارش حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر، پرونده تشکیل شده بر علیه مریم شکرانی، روزنامه نگار و فعال رسانه ای، ساکن تهران و شاغل در بخش اقتصادی روزنامه شرق، به شعبه ۱۰۵۸ بیدادگاه کیفری ۲ تهران، ارجاع شد. این روزنامه نگار، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود تشریح کرد:”برای من بابت بازنشر اخباری پیرامون آرمیتا گراوند از رسانه‌های داخلی، پرونده تشکیل داده‌اند و در مرحله تحقیقات و بدون گرفتن دفاع آخر پرونده مرا از دادسرای فرهنگ و رسانه به شعبه ۱۰۵۸ کیفری دو کارکنان حکومتی ارجاع داده‌اند!” 
در حالی مریم شکرانی، در مضان اتهام جدید قرار گرفته که چندی پیش هم پرونده مشابه برای وی در شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، تشکیل و آن پرونده بدون ذکر دلیل به دادسرای کارکنان حکومتی ارجاع شده بود. 
این روزنامه نگار، در دی ماه ۱۴۰۲، برای تفهیم اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) برای تفهیم اتهام، به شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، احضار و پس از طی مراحل بازپرسی و تنطیم کیفرخواست و تقهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شده بود. 
مریم شکرانی، در بهمن ماه ۱۴۰۱، برای محاکمنه به شعبه دادگاه موسوم به انقلاب تهران، از بابت همان پرونده احضار شده بود اما در ابلاغیه صادره توسط دادگاه موسوم به انقلاب تهران، عنوان اتهامی وی از (تبلیغی علیه نظام) به (اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی) تغییر کرده بود. وی روزنامه‌نگار حوزه اقتصاد روزنامه شرق است که سابقه فعالیت در روزنامه شهروند و برخی پایگاه‌های خبری را در کارنامه خود دارد.

5 ماه و 24 روز و 20 ساعت و 18 دقیقه پیش از این

پرونده مریم شکرانی به دادگاه کیفری ۲ تهران، ارجاع شد

پرونده مریم شکرانی به دادگاه کیفری ۲ تهران، ارجاع شد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن