دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

تداوم فشارها بر خانواده‌های دادخواه انقلاب ژینا

تداوم فشارها بر خانواده‌های دادخواه انقلاب ژینا
صدای خەبات کوردستان

صیاد درویشی، برادر زنده‌یاد فرجاد درویشی، جوان جانباخته کُرد در جریان انقلاب "زن، زندگی، آزادی"، که اوایل ماه گذشته توسط مزدوران خامنه‌ای در ارومیه بازداشت شده بود، به زندان تبریز منتقل شده است.
بر اساس گزارشهای خبری، اخیراً صیاد درویشی، عضو خانواده‌های دادخواه ارومیه، از بازداشتگاه اداره تروریستی اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران به زندان تبریز انتقال یافته است.
به گفته منابع مطلع، صیاد درویشی در مدت نزدیک به یک ماه و نیم بازدشت، از دسترسی به وکیل و ملاقات حضوری محروم بوده و تنها در یک تماس محدود تلفنی از انتقال خود به زندان تبریز خبر داده است.
این عضو خانواده‌های دادخواه، در اوایل آبان ماه سال جاری، توسط مزدوران اداره تروریستی اطلاعات سپاه پاسداران در یکی از خیابان‌های شهر ارومیه بازداشت شده بود.
تاکنون از دلایل بازداشت، اتهامات انتسابی و وضعیت نگهداری این شهروند جزئیاتی در دسترس قرار نگرفته است.
خانواده دادخواه زنده‌یاد فرجاد درویشی، شهریور سال جاری، مصادف با روزهای منتهی به سالگرد جانباختن فرزندشان، تهدید شده و در نهایت، از برگزاری مراسم یادبود این جوان جانباخته بر مزارش، ممانعت به عمل آمد. 
آن‌ها همچنین، بار دیگر همچون یک سال گذشته، برای دریافت دیه و صرف نظر از شکایت، تحت فشار قرار گرفتند.
زنده‌یاد فرجاد درویشی، ٢٣ ساله، اهل روستای بالو از توابع ارومیه، شامگاه سه‌شنبه بیست‌ونهم شهریور سال گذشته در خیابان ولیعصر ارومیه با تیراندازی مستقیم مزدوران تروریست رژیم زخمی شد و حین انتقال به مراکز درمانی بە شهادت رسید

5 ماه و 10 روز و 14 ساعت و 42 دقیقه پیش از این

تداوم فشارها بر خانواده‌های دادخواه انقلاب ژینا

تداوم فشارها بر خانواده‌های دادخواه انقلاب ژینا


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن