دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اعتصاب غذای ناصر داله در اعتراض به محرومیت از مرخصی

اعتصاب غذای ناصر داله در اعتراض به محرومیت از مرخصی
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان


ناصر (محمد) داله، زندانی سیاسی تبعیدی محبوس در زندان ماکو در پی محرومیت از حق اعزام به مرخصی و آزادی مشروط از دو روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.
بنابر گزارش منابع آگاه، مجتبی محمودی، دادستان پیرانشهر با کارشکنی مانع از اعطای مرخصی و  آزادی مشروط به این زندانی سیاسی شده است.
این در حالی است که آقای داله بیش از نیمی از حکم حبس را سپری کرده و طبق قانون می‌تواند مشمول مرخصی و آزادی مشروط با قید وثیقه شود، اما مسئولان قضایی رژیم در پیرانشهر از این امر ممانعت می‌کنند.
این زندانی سیاسی تاکید کرده که تا زمان تحقق مطالبات خود و موافقت قاضی پرونده با خواسته‌های وی به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.
ناصر (محمد) داله، ٣٢ ساله، فرزند عثمان، متاهل، پدر یک فرزند و اهل روستای "زنگ آباد" و ساکن (شین آباد) از توابع پیرانشهر در اواسط شهریور ماه از زندان نقده به زندان ماکو تبعید شد.
او پیشتر توسط بیدادگاه موسوم بە انقلاب مهاباد با اتهام واهی و انتسابی "محاربه" به سه سال حبس تعزیری محکوم شده کە دو سال را باید بە صورت تبعید در زندان ماکو سپری کند.
آقای داله روز جمعه چهارم شهریور ۱۴۰۱، توسط مزدوران سرکوبگر رژیم بازداشت و به بازداشتگاه اداره تروریستی اطلاعات پیرانشهر منتقل شده بود.
او سپس به یکی از بازداشتگاه‌های نهادهای مزدور اطلاعاتی رژیم در ارومیه و بعدها به زندان نقده انتقال یافت.

3 ماه و 24 روز و 23 ساعت و 21 دقیقه پیش از این

اعتصاب غذای ناصر داله در اعتراض به محرومیت از مرخصی

اعتصاب غذای ناصر داله در اعتراض به محرومیت از مرخصی


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن