دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

جان عثمان اسماعیلی درخطر است

جان عثمان اسماعیلی درخطر است
ده‌نگی خه‌باتی کوردستان


عثمان اسماعیلی، فعال کارگری کورد اهل سقز،  بیش از یک ماه است که علیرغم نیاز فوری به رسیدگی پزشکی، از اعزام به مرخصی درمانی محروم شده است.
این فعال کارگری، یازدهم دی ماه به بهانه اعزام به مراکز درمانی، به زندان اوین تهران منتقل و در کمتر از ٢٤ ساعت، بار دیگر به زندان سقز بازگردانده شد.مسئولان زندان مرکزی سقز با توجیه "ایراد در  نامه‌نگاری" تاکنون این زندانی را در زندان نگه داشته و وی را از درمان و رسیدگی پزشکی محروم کرده‌اند.عثمان اسماعیلی علاوه بر بیماری‌های پیشین شامل آسم شدید و بیماری مزمن قلبی، به تازگی به "فتق مبتلا شده و نیازمند اعزام فوری به مراکز درمانی است.این زندانی سیاسی، روز یکشنبه سوم دی ماه، از زندان به بیمارستان منتقل شد و پزشکان با هشدار نسبت به وضعیتش، اعلام کردند که باید در سریع‌ترین زمان ممکن تحت درمان قرار گیرد.

وی شهریور ماه، توسط شعبه یکم دادگاه موسوم به انقلاب سقز، به اتهام "عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون ایران  به ۳۱ ماه و پانزده روز حبس و با اتهام "تبلیغ علیه حکومت در مراسم خاکسپاری ژینا امینی" به هفت ماه و ١۵ روز زندان و در مجموع ٣٩ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
این حکم در نهایت به شانزده ماه حبس تعزیری با احتساب ایام قبلی بازداشت، تخفیف پیدا کرده بود.عثمان اسماعیلی، روز بیست و دوم آبان ماه سال جاری، جهت اجرای حکم، به زندان مرکزی سقز منتقل شده بود.

3 ماه و 22 روز و 14 ساعت و 23 دقیقه پیش از این

جان عثمان اسماعیلی درخطر است

جان عثمان اسماعیلی درخطر است


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن