دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

فرماندهی مرکزی آمریکا با حملات متقابل به حوثی‌ها پاسخ داد

فرماندهی مرکزی آمریکا با حملات متقابل به حوثی‌ها پاسخ داد
صدای خەبات کوردستان

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام با انتشار بیانیه‌ای درباره پاسخ به حملات گروه تروریستی حوثی‌های تحت حمایت حکومت ایران اعلام کرد؛
صبح روز پنجشنبە ١٢ بهمن ١٤٠٢ شمسی، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده درگیر شدند و یک پهپاد را بر فراز خلیج عدن سرنگون کردند کە تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.
اواخر همان روز نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حملاتی را انجام دادند و یک شناور انفجاری بدون سرنشین حوثی را در دریای سرخ منهدم کردند.
نیروهای ایالات متحده این کشتی را که به سمت خط کشتیرانی بین المللی حرکت می‌کرد شناسایی کردند و تشخیص دادند که این یک تهدید قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه است. 
نیروهای ایالات متحده متعاقباً این شناور را در دفاع از خود مورد حمله قرار دادند و منهدم کردند که منجر به انفجارهای ثانویه قابل توجهی شد. تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.
سپس دو موشک بالستیک ضدکشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به احتمال زیاد، به سمت یک کشتی باری با پرچم لیبریا و متعلق به برمودا در دریای سرخ شلیک شد.
موشک‌ها بدون اصابت به کشتی در آب سقوط کردند. هیچ تلفاتی و خسارتی به کشتی‌های ائتلاف در منطقه گزارش نشده است.
فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کردە است کە از آزادی ناوبری محافظت می‌کند و آب‌های بین المللی را برای کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده و کشتی‌های تجاری ایمن‌تر می‌کند

3 ماه و 17 روز و 15 ساعت و 50 دقیقه پیش از این

فرماندهی مرکزی آمریکا با حملات متقابل به حوثی‌ها پاسخ داد

فرماندهی مرکزی آمریکا با حملات متقابل به حوثی‌ها پاسخ داد


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن