شنبه 

22 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

پیام سازمان خەبات کەدستان ایران بە مناسبت ٢٢ بهمن

پیام سازمان خەبات کەدستان ایران بە مناسبت ٢٢ بهمن
صدای خەبات کوردستان

هموطنان مقاوم!

مردم شریف و آزادیخواه کردستان!

22بهمن  یکی از روزهای کە بزرگترین رویداد تاریخی برای ملیتهای ایران است و این روز به روزی بزرگ برای ملت های ایران فراموش نشدنی و عالی. در ایران تبدیل شدە است. در 22بهمن  1357، مبارزه حقطلبانه مردم ایران علیه رژیم سلطنتی استبدادی و دیکتاتوری  پیروز شد و مردم قیام کننده ایران تاج و تخت شاه دیکتاتور را نابود کردند. این انقلاب به دنبال  تداوم جنایت حاکمیت سلطنتی موجب اعتراضات فزاینده 
توده های مردم ایران علیه سالها سلطه دیکتاتوری بود. مردم ایران که در طول تاریخ تحت فشار شدید سران حکومت رضاشاه و محمد رضا شاه بودند،آینده روشنی برای خود و کشور نمی دیدند. 
در واقع مردم ایران و انقلابیون و آزادیخواهان سالیان متمادی به اعتراض و انقلاب پرداختند، و در مبارزه آزادیخواهانه دهها نفر شهید و هزاران نفر دیگر زندانی شدند. شورش و مبارزه ملیتهای ایران در طول تاریخ و از جمله انقلاب 22 بهمن  1357 با هدف تامین آزادی، برابری، دموکراسی و عدالت، و پایان حاکمیت ستمگران و دیکتاتورها و به ارمغان آوردن آزادی برای مردم بوده است.  مردم کردستان ایران نیز با جانفشانی و مقاومت در این قیام سراسری و عمومی شرکت کردند و با پرداخت جان و مال،د نقش بسزایی در پیروزی این انقلاب داشتند تا به این پیروزی بزرگ دست یافتند.  مردم کرد و فرزندان مبارزشان برای دستیابی به حقوق و آزادی و احقاق حقوق ملی خود از هیچ کار ضروری دریغ نکردند و امیدوار بودند که پس از سقوط رژیم شاه، کردها به حقوق خود دست یابند و در کنار سایر ملتها،در ایرانی آباد و آزاد ر
زندگی کنند. اما خمینی جنایتکار ثمره انقلاب مشروع مردم ایران را به تاراج برد و با دروغ و فریب حاکمیتش را بر  مردم تحمیل و انقلاب دموکراتیک را خدشه دارکرد. 
 خمینی و دیگر آخوندهای جنایتکار از همان روزهای اول به قدرت رسیدن، وحشیانه تر، خونین تر و بی رحمانه تر از رژیم شاه به جان و مال مردم ایران حمله کردند و به سرکوب وحشیانه مردم ایران پرداختند.

شهروندان مبارز کردستان
مردم تحت ستم ایران

امسال  در حالی وارد چهل و پنجمین سالگرد 22بهمن  ماه هستیم،  که اقدامات تروریستی رژیم آخوندی، اعدامها ، دستگیریها و زندانی کردن مبارزین در ایران و به ويژه به دنبال  انقلاب ژینا دو برابر شده است. اعدام جوانان مبارزان ، ظلم مضاعف در برابر مردم ایران و کردستان به وحشیانه ترین شیوه ادامه دارد.  
علیرغم جنایت‌هاو ستمگری رژیم آخوندی، مردم ایران در عموم و مردم کرد به طور خاص تسلیم رژیم آخوندی نشدند و با مبارزات و اعتراضات آزادی خواهانه،جنایت پیشگی این رژیم خونخوار را به جهانیان نشان دادند. سازمان خبات کردستان ایران  ضمن قدردانی از مقاومت  مردم  ایران و کوردستان ایران در برابر رژیم آخوندی، تاکید می کند که بعد از پیروزی  انقلاب 57، مردم ایران به آزادی و دموکراسی دست نیافته و انقلاب علیه دیکتاتوری تا سقوط رژیم ضد بشری آخوندی و استقرار حکومتی دموکراتیک ادامه خواهد داشت.

گرامی باد چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب مردمی بر ضد دیکتاتوری شاه و.

مرگ  بر رژیم دیکتاتور آخوندی 

پیروزباد  مبارزه حقطلبانه ملیتهای ایران

سازمان خبات کردستان ایران

22 بهمن 1402هجری شمسی

2 ماه و 27 روز و 1 ساعت و 28 دقیقه پیش از این

پیام سازمان خەبات کەدستان ایران بە مناسبت ٢٢ بهمن

پیام سازمان خەبات کەدستان ایران بە مناسبت ٢٢ بهمن


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن