دوشنبه 

31 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

مصادره اموال همسر یک کنشگر کُرد توسط رژیم

مصادره اموال همسر یک کنشگر کُرد توسط رژیم
صدای خەبات کوردستان

"ستاد اجرایی حکومتی رژیم تحت لوای فرمان خمینی" که تحت نظارت خامنه‌ای است، بر اساس رای شعبه ۵۴ بیدادگاه تجدیدنظر  رژیم در استان تهران ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی رژیم، اقدام به مصادره ملک مسکونی ولی قلوزی، همسر شیدا رحیمی، فعال زن کُرد کرده است و قصد دارد در تاریخ دهم اسفند طی یک مزایده این ملک را در شهر سنندج به فروش بگذارد.
بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، حکم تحمیلی مصادره اموال "ولی قلوزی" در تاریخ هفتم مرداد سال‌جاری با ارجاع به قاعده  موسوم بە "خروج از استیمان" شیدا رحیمی، همسر وی و با استناد به ماده ۱۱ آيين‎نامه نحوه رسیدگی به پرونده‎های موضوع اصل ۴۹ قانون اساسی  رژیم صادر شده است. به موجب این ماده "اموال افرادی که از کشور خارج و رابطه آنها با گروه‌های محارب احراز شود از امان خارج و به حکم تحمیلی بیدادگاه رژیم مصادره می‌گردد."
این در حالی است که ملک مورد نظر سال‌ها پیش طی قراردادی رسمی از مالکیت شیدا رحیمی خارج و به نام همسر وی، ولی قلوزی ثبت شده است. 
از سویی دیگر، حقوقدانان "خروج از استیمان" را یک قاعده شرعی نسبتا فراموش شده مربوط به صدر اسلام در رابطه با سکونت "کفار" در خاک "مسلمین" می‌دانند و سلب حقوق شهروندی و مالکیت شخصی به این بهانه را علاوه بر مغایرت با قوانین و اصول بین‌المللی حقوق بشری، مخالف قوانین داخلی موضوعه رژیم در ایران ارزیابی می‌کنند.
شیدا رحیمی، فعال زن کُرد در تاریخ بیست‌وششم اردیبهشت ۱۳۹۵ به دلیل مشارکت در برگزاری مراسم نوروز در روستای "قصریان" سنندج توسط مزدوران وزارت تروریستی اطلاعات بازداشت و پس از ۱۸ روز با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد. او به دلیل فشار نهادهای اطلاعاتی در تابستان همان سال مجبور به خروج از کشور شد.

2 ماه و 27 روز و 16 ساعت و 15 دقیقه پیش از این

مصادره اموال همسر یک کنشگر کُرد توسط رژیم

مصادره اموال همسر یک کنشگر کُرد توسط رژیم


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن