دوشنبه 

24 فوریه 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

اعتصابات و تجمعات اعتراضی در ایران همچنان ادامە دارد 

اعتصابات و تجمعات اعتراضی در ایران همچنان ادامە دارد 
دەنگی خەباتی کوردستان

اعتصابات و تجمعات اعتراضی اقشار و اسناف مختلف در کشور جریان دارد و کامیونداران و دارندگان خودروهای باربری سبک در شهرهای مختلف همچنان به اعتصابات خود ادامه می‌دهند  
این اقشار نسبت به کاهش سهمیه سوخت و سطح پایین کرایه‌های حمل‌ونقل اعتراض دارند و خواهان پاسخگویی مسئولان در این زمینه هستند.
کارگران کارخانه کاغذسازی پارس در حالی به اعتراضات نسبت به وضعیت صنفی و معیشتی خود ادامه می‌دهند، که مسئولان تاکنون حاضر به پاسخگویی به آنان نشده‌اند.
معترضان خواهان بازگشت به کار نزدیک به صد تن از همکاران خود هستند که به تازگی به بهانه تعدیل نیرو از کار اخراج شدند.
آنها نسبت اعمال تبعیض در دستمزدها و پرداخت حقوق و مزایای ناچیز که منجر به معضلات معیشتی برای آنان شده است، اعتراض دارند. 
دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته علوم تغذیه، در اعتراض به قانون جدید وزارت بهداشت رژیم، مقابل این وزارتخانه دست به تجمع زدند.
طبق قانون "شناسنامه و استاندارد خدمت جهت تجویز رژیم‌درمانی برای بیماران سرپایی"، پزشکان عمومی می‌توانند با گذراندن دوره‌ای یک‌ماهه مجوز قانونی رژیم‌درمانی را دریافت می‌کنند.
وضع چنین قانونی، در حالی است که دانش‌آموختگان علوم تغذیه بعد از گذراندن چهار سال تحصیل کارشناسی و دو سال طرح اجباری، نتوانستە اند چنین مجوزی را کسب کنند.
همچنین شایان ذکر است کە امروز یکشنبه نهم اردیبهشت‌ ماه ١٤٠٣، شماری از بازنشستگان استان خوزستان در میانه برگزاری تجمع اعتراضی خود در شهر اهواز، شعار "توماج صالحی، آزاد باید گردد" سَر دادند.

14 روز و 11 ساعت و 39 دقیقه پیش از این

اعتصابات و تجمعات اعتراضی در ایران همچنان ادامە دارد 

اعتصابات و تجمعات اعتراضی در ایران همچنان ادامە دارد 


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن