سه‌شنبه 

1 مارس 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

عدم پرداخت مطالبات مزدی و صنفی کارگران در ۳ واحد صنعتی

عدم پرداخت مطالبات مزدی و صنفی کارگران در ۳ واحد صنعتی
خەبات مێدیا

امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، تداوم تبعیض در کارخانه مس رفسنجان، عدم پرداخت مطالبات کارگران آبفا در کهگیلویه و بویراحمد و عدم پرداخت عیدی، سنوات و حق مرخصی‌ کارکنان شهرکت بهره برداری مترو تهران، از جمله اخبار نقض کارگران در ایران است. 
 
به گزارش حقوق بشر ایران ، روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، کارگران پیمانکاری شاغل در مجتمع مس رفسنجان، خواستار رفع تبعضی برای پرداخت حقوق ماهیانه و اجرا همسانسازی حقوق و مزایا با کارگران رسمی این مجتمع تولیدی صنعتی هستند.
 
در خبری دیگر ، مطالبات معوقه مزدی و اجرای طرح تبدیل وضعیت شغلی کارگران آبدار آب و فاضلاب استان کهکیلویه و بویراحمد، به این کارگران پرداخت نشده است. این کارگران که جمعیتی در حدود ۱۹۰ تَن هستند به دفعات اعتراضاتی را برای وصول مطالبات صنفی و مزدی خود برگزار کردند و در تشریح وضعیت خود اعلام کردند:”طی سال‌های گذشته مرتبا پیگیر وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات معوقه مزدی خود بوده‌ایم اما هر بار مسئولان کمبود منابع مالی و نبود درآمد را بهانه پرداخت نکردن حقوق و بیمه کارگران عنوان می‌کنند اما کارگران علارغم اینکه به دلیل دریافت نکردن چندین ماه دستمزد دچار مشکلات معیشتی هستند همچنان به فعالیت روزانه خود در بخش‌ها و شهرستان‌های دیشموک، بهمئی، گچساران باشت، پاتاوه و یاسوج ادامه می‌دهند.”همچنین نیروهای پیمانکار شاغل در بخش فروش بلیط شرکت بهره برداری مترو تهران در پی عدم پرداخت مطالبات مزدی، شامل، سنوات خدمت و حق مرخصی آنها با مشکلات اقتصادی جدی مواجه شدند. کارگران شرکت بهره برداری مترو ضمن اعلام اینکه پیگیریهای آنها بی نتیجه مانده در این زمینه تسریح کردند:”با مترو، شورای شهر، بازرسی شهرداری و شرکت رایان شهر برای گرفتنِ حقوق خود مکاتبه کردیم اما هیچ‌کس جوابگو نیست. ما هم مانند باقی کارگران پیش از عید در انتظار دریافت عیدی بودیم تا بخشی از کم و کاستی‌هایمان را جبران کنیم اما نه تنها به وقت عیدی و سنواتمان را نگرفتیم که بعد از گذشت بیش از سه ماه از سال هیچ مرجع و مسئولی پاسخگوی ما نیست
12 روز و 16 ساعت و 49 دقیقه پیش از این

عدم پرداخت مطالبات مزدی و صنفی کارگران در ۳ واحد صنعتی

عدم پرداخت مطالبات مزدی و صنفی کارگران در ۳ واحد صنعتی


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن