یک‌شنبه 

27 مارس 

2724
xebatmedia

سازمانی خه‌باتی کوردستانی ئێران

رژیم ایران همچنان ناقض حقوق بهائیان است

رژیم ایران همچنان ناقض حقوق بهائیان است
دەنگی خەباتی کوردستان

جامعه جهانی بهائی در گزارشی پیرامون وضعیت بهائیان در اردیبهشت سال جاری، به اقدامات اخیر رژیم ایران در نقض حقوق این اقلیت از جمله بازداشت موقت ۱۴۶ روزه یکتا فهندژ، حمله به آرامستان‌ها و جلوگیری از دفن شهروندان بهائی و حذف یک موسیقی‌دان بهائی از یک کنسرت پرداخت.
طبق این گزارش یکتا فهندژ سعدی، شهروند بهائی «پس از ۱۴۶ روز» حبس و بلاتکلیفی در زندان عادل‌آباد شیراز با سپردن وثیقه و به طور موقت آزاد شد و تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات انتسابی مطروحه علیه او اطلاعی در دسترس نیست.
در این گزارش آمده است که «حمله به آرامستان‌ها و ممنوعیت دفن» برای شهروندان بهائی همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین رویدادها، از «ورود بهائیان به آرامستان تهران» جلوگیری شده است.
در این میان از ورود رفعت گلشن به آرامستان بهائیان برای زیارت قبر همسرش، صمد ایزدی شهروند بهائی، جلوگیری شده، و طبق گزارش، چنین اقدامی «حاکی از این است که افراد دیگری نیز از این حق اولیه، یعنی حضور بر سر مزار عزیزان خود محروم شده‌اند.»
همچنین، در گزارش تأکید شده که پیکر صمد ایزدی به‌تازگی «به اجبار و بدون حضور خانواده و رعایت آداب بهائی توسط مأموران سرکوبگر اطلاعات رژیم در بخشی از گورستان خاوران دفن شد.»
در بخش دیگری از این گزارش، به حذف موسیقی‌دان بهائی شناخته شده در گرگان، «علی‌رغم اخذ مجوزهای ضروری» اشاره شده است.

23 روز و 22 ساعت و 25 دقیقه پیش از این

رژیم ایران همچنان ناقض حقوق بهائیان است

رژیم ایران همچنان ناقض حقوق بهائیان است


صفحات ویژه وب سایت

ده‌رباره‌ی خه‌باتمێدیا


خه‌باتمێدیا، ناوه‌ندێکی ڕاگه‌یاندنی و ڕۆشنبیری کوردییه که نزیکه‌ی ١٥ ساڵه‌ به‌رده‌وامه‌ له خه‌بات و تێکۆشان.

 

په‌یوه‌ندی گرتن